سلام امروز تاسوعاست.

من امروز میخوام درباره ویژگی های امام حسین در دوران کودکی و هنگان تولدش یه پست بزارم.امیدوارم خوشتون بیاد.

- برا راحتی در نوشتن ازگذاشتن (ع) و (ص) در آخر اسم ها صرف نظر کردم.-

1. حسین سه ماه قبل از موعد متولد شد و با این وجود زنده ماند.؛ نظیر این برای عیسی و یحیی بن زکریا نیز روی داده است.

2. محمد(ص) به مدت ۴۰ روز از وی نگهداری می‌کرد و انگشت خود را در زبان حسین قرار می‌داد و یا آب بزاق خود را در دهان حسین می‌گذاشت.

3. حدود ۱۰۰۰ فرشته از بهشت فرود آمدند تا در جشن تولد حسین به همراه محمد شادی کنند.

4. جبرئیل پیام تبریک و شادمانی خداوند را به محمد رساند و مشتی از خاک کربلا را به وی داد و جبرئیل کودک را در هنگامی که فاطمه خوابیده بود نوازش کرد.

5. جبرئیل به محمد خبر داد که امت وی حسین را می‌کشند و نسل امامت از وی خواهد بود.  

6. فرشته‌ای که از سوی خداوند رانده شده بود و بالهایش شکسته بود، از تولد حسین بهره برد. او گروهی از فرشتگان را دید که به منظور تبریک به محمد در حال گذر از آنجا هستند و از آنها خواست تا وی را به خود ببرند. وقتی این فرشته بال شکسته خود را به نوزاد مالید، بال شکسته اش ترمیم یافت و درست شد و با شفاعت محمد بخشیده شد و به جایگاهش در بهشت بازگشت. از آن به بعد این فرشته با نام مولی الحسین یاد می‌گشت و محاسبه گر زائرین حسین در کربلا است.

7.محمد، پسرش ابراهیم و نوه اش حسین را بر زانوان خود قرار می‌داد. جبرئیل به وی گفت که خداوند به هر دو اینها با هم عمر طولانی نخواهد داد و محمد باید جان یکی را با فدا کردن دیگری، نجات بخشد. محمد در حالی که اشک می‌ریخت و از آنجایی که نمی‌خواست علی و فاطمه در فراق فرزندشان گریه کنند، قبول کرد که ابراهیم را تسلیم خدا کند.

در صحت مورد هفتم کمی باید شک کرد ولی بقیه موارد درست هستند.

این تصویر هم در قرن 19 میلادی کشیده شده که علی را در کنار حسن وحسین نشان میدهد.